pollen..

Gud vad jag hatar pollen..
Igår natt hade vi balkongdörren öppen för att det var så varmt här hemma.. på morgonen var hela vardagsrummet grööönt!! riktigt äckligt var det.. och om det inte vore nog att vi har en soffklädsel som är svart i vanliga fall.. o i tyg får jag väl nämna. detta var ju såklart grönt.. isscchh.. men det tillhör oxå att vår nytvättade tvätt hängde i vardagasrummet oxå.. så det var ju bara att tvätta upp allt igen!!  Idag har för mig varit ett evigt städande.. dammande.. tvättande och torkande av golv.. det försvinner aldrig.. o jag som inte kan göra så mkt just nu heller... ryggen värker ju jämt så fort jag rör mig..
jag kände dock att wiggos rum var prio ett.. för jaa.. detta jäkla gröna dammoln har ju spridit sig i hela lägenheten..

För en sådär 6-8 år sen var jag tokallergisk mot pollen.. o framför allt björk.. men ju mer jag gick ner i vikt, desto snabbare försvann mina besvär. När jag träffade min man var jag tokallergisk, o detta satte sig mkt på mina stämband, och dom som har pratat med mig vet att jag i vanliga fall oxå har en hes röst, men nu var den dessutom helt obefintlig, bara en massa rasslande.. det tog Rickard nästan ett halvår innan han fick höra min "vanliga" röst.. *S*  Så min fasa är att Wiggo ska bli lika allergisk som hans mamma var.. Nu känner jag inte av det mkt, trots att det är ett typisk pollen år för dom som är allergiska. Jag har inte fått det vetenskapligt bevisat, men jag fäster det vid att min vikt minskat drastiskt.. (kanske inte nu som höggravid)

Så dagen till ära lägger jag i städandets tecken, men bara nån halvtimme till, då det är avslutning på dagis idag. Stackarna har otur med vädret, molnigt o dant, men det regnar iallafall inte!!

Så nu har jag inte tid att blogga mer...

ciao!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0