Midsommarafton

Det var längesen man firade midsommar på "riktigt" känns det som.. men det är inget jag sörjer faktiskt.. det är oftast bara skönt att få umgås lite med sina vänner.. men ändå känna sig pigg dagen efter.. Och sen man fick barn är det ju av en annan betydelse.  Idag vaknade jag ensam i sängen, då har min hurtiga make redan gått upp o varit ute och promenerat en stund, och han passade tydligen på att hämta sin cykel på jobbet derssutom.. smart drag.. =)
Så vi möttes i hallen när han klev in... han är en mkt gladare person o piggare framför allt sen han började promenera varje dag. jag är så imponerad, hoppas verkligen att det smittar av sig på mig när jag är på "benen igen" efter bebis.. För jag har ju en heeel del kilo att ta tag i efter denna grav o förra förstås. 
Jag är en person som inte gillar att fokusera så mkt på siffror när det gäller hur kroppen ser ut. Jag har ju jobbat som instruktör i många år och vet att det är ju hur kroppen ser ut o storlekar man kan fokusera på, men ärligt.. nu måste jag se sanningen i vitögat.. jag väger alldeles för mkt för mitt eget bästa.. jag har faktiskt ca 40 kilos övervikt sen förra grav.. visserligen är jag ju fortfarande gravid.. men snart ploppar bebis ut o då ska ju dom kilona oxå bort! 
Jag hatar verkligen att prata om vikt egentligen, men nu måste jag ta tag i det här en gång för alla.. har ju varit överviktig i hela mitt liv.  Och det får vara slut på det! Vill inte att mina barn ska få en skev syn på människokroppen..

Nähä... nu ska vi fortsätta med förberedelserna inför vår egen lilla midsommarafton, Micke kommer snart o då ska här fixas med jordgubbar, kokas ägg.. o så småningom ätas lite lunch.

Ha en fantastisk dag mina vänner!! Och glöm inte paraplyet, det är väl en sedvanlig midsommar i sverige!

Kram kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0