Kaos!!!

Igår var en dag att lägga på minnet.. *suck*
Som jag tidigare berättat, blev jag liggandes i  influensan, som jag dock var frisk från igår.. Skulle ta sonen till dagis, hunden på promenad.. o sedan åka o handla.. då händer det som absolut inte får hända.. jag trillar ner från trappan!!!  Som tur är fick jag inte sonen med mig, som lugnt o väluppfostrat satte sig på det trappsteg han befann sig på.. o sa inte ett knäpp medans mamma stod nedanför o ojade sig!!  Hunden blev livrädd o sprang ner i källaren.. =//  Som tur är landade jag på mina fötter.. så inga smällar på magen, men jag landade så illa att mitt knä genast blev dubbelt så stort.. o det smärtade rejält. men sonen behövde ju komma till dagis o hunden kissa.. så hur jag fick det där att gå ihop, vet jag knappt.. men det gick. Hemma igen, lade jag mig på soffan för att invänta att svullnaden skulle gå ner.. men inte då!! Ringde svågern, som fick skjutsa in mig till Akuten.. där jag,tro det eller ej fick hjälp snabbt.  Efter 2 timmar var jag klar med röntgen o sv.. Inget brutet, men det visste jag redan, men jag har fått en sån kraftig smäll, som blev en blödning i muskeln bakom knät.. Så det var bara att få med sig ett par kryckor hem.. Såå.. nu en vecka innan  beräknad förlossning, ska jag minsann kämpa med kryckor oxå!! Det kan bara hända mig!!!
Sååå.. inte bara att jag intkan lämna sonen eller gå ut med hunden, så ska min stackars stressade make, ta det oxå.. medans han håller på att gå i bitar på jobbet, där de flesta håller på att gå på semester!!  Måtte bebis vilja komma ut snart.. så att även han kan få ta det lite lugnt!!  Så vad tycker ni??? En bra start på veckan!??  NOT!!!

Att ta sig till MVC idag var inte det lättaste, men det gick.. fick rota fram en ryggsäck ur garderoben,  och sen spatsera ner för ett eventuellt sista besök där.. och tror ni inte att hon misstänker att bebis vänt sig igen!! Joho.. för det trodde hon, så det var bara att bokain ett nytt besök på Ultraljudet.. tror jag varit där 5 gånger denna graviditet.. Tog mig dit oxå.. men bebis ligger som den ska.. så nu är det väl bara väntan kvar!!  Inga mer olyckor.. inga mer influenser tack.. nu ska jag bara försöka vila mig!!  BY THE WAY.... varför använder man inte ryggan längre?? det är ju så bekvämt att slippa ha en väska över axeln, när man kan ha den bekvämt på ryggen.. eller det är kanske helt ute att bära ryggsäck?? jag ska nog leta upp en snygg väska.. för jag tycker redan att det var så bekvämt.. händerna fria.. om man inte går på kryckor då förstås!  *S*

Ha en fantastisk tisdag..
kramar från mig!!


Kommentarer
Postat av: Lave

Men vännen då! Det var inte bra med knät! Du får hojta till om det finns något jag kan hjälpa dig med.. :)

Kram hjärtat.. :)

2009-06-16 @ 16:42:18
Postat av: Linda

Been there done that....;) När jag var gravid med Luddis i v.39 föll jag rejält i trappen. Gjorde några kullerbyttor. Men man skyddar ju sig och dessutom så är bebisen ganska skyddad. Jag har trillat i trappen med honom 4 gånger. 1 gång i magen och 3 gånger i famnen. Jag har trillat med Elsa en gång men då satt hon i babyskyddet. Inte lätt att ha en massa annat i huvudet. =)



Ryggsäck är suveränt, har jag ofta. Kram gumman hoppas lillskiten tittar ut snart! 20 juni hade ju varit gulligt på vår namnsdag! :)

2009-06-16 @ 16:59:38
URL: http://rappakalja.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0