Anemi..

japps, då har man fått anemi.. dom ringde från MVC idag, o sa till mig att mina prover som jag tog i måndags var katastrofala.. jag har anemi, alltså blodbrist o mitt järnvärde är tydligen så lågt att hon beordrade mig att åka till apoteket o köpa mer Niferex-för järnbristen och Behepan för min blodbrist. sen åka hem, ta ett par tabletter o sen gå och lägga mig och vila.  jaha, det var ju bara till att göra som dom sa. Så nu sitter jag hemma.. ska bara blogga lite.. sen är det väl till att ta dom på orden.. o vila!

Idag var jag äntligen o hämtade min nya vagn, eller jaa.. min o min.. bebisens.. jättefin är den! hoppas den är lika bra som jag förväntar mig!. Idag har varit en sån där dag ni vet, som man bara fixar en massa.. apoteket 2ggr.. vagnbutiken, banken, inköp av löparkläder till maken.. ja listan var minsann lång.. men jag lyckades faktiskt att beta av den. men jag skulle ringt o kollat en sak, men orkar inte idag.. annars är allt klart på torsdagens lista..

I helgen ska vi röjja i källaren är det bestämt.. vi har massor av prylar som ska slängas o kläder till förbannelse som vi nte riktigt vet var vi ska göra av det. En barnvagn som ska fotas o läggas ut på blocket finns oxå.. ja en hel del med andra ord. Funderar liiite grann på att göra som "alla andra" att lägga ut skor o diverse kläder på tradera.. men orkar jag verkligen med det?? att fota sakerna.. o sen har jag ju aldrig haft någon annons inne på tradera.. har ju bara shoppat lite där.. men det är ju mkt lättare.. ska fundera lite till på det.. kanske bättre tradera för våran ekonomi än stadsmissionen.. men visserligen är ju stadsmissionen ett av de projekt jag gillar bäst.. det går verkligen till behövande människor..  ja som sagt.. det tål att tänkas på lite till!  =)

Nähä.. en hund som stirrar på en med ledsen blick, är inte lätt att motstå.. så nu måste jag nog gå ut med Sting på kisserunda.. =)

Ha det bäst!
trötta kramar L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0