En busschafför.. är en person med dålig lön...

Ja det är iallafall vad dom vill ha fram nu i strejktider... Självklart tycker jag att dom ska stå upp för sina rättigheter att få strejka o skaffa högre lön.. men SHIT vad det är jobbigt för MIG!! förstår dom inte det.. *S*
Jag får agera chaufför på mitt jobb hela dagarna nu.. kanske ska börja jobba på taxi?? 
Men det stora problemet just nu.. är vår BIL.. inte bilen isig..  
jag o min man har många diskussioner numera på kvällarna.. det handlar då om vår bil...  Och jag är mer o mer inne på hans sätt att tänka. jag är superglad att mitt jobb är så fritt att jag kan åka runt o fixa saker på min arbetstid.. men det värsta är att jag kör så mkt med vår privata bil att (enligt min man och numera mitt tänk) värdeminskningen börjar bli påtalig... vi fick bla ändra försäkringen nu.. för att vi kör för många mil än vad vi lagt upp.. det innebär en extra kostnad för oss som vi får stå för själva.. plus att ersättnignen för körandet är ENDAST 4.50kr EFTER att bensinen är betald! vaa??? fatta... att jag får 4.50kr som ersättning för mitt körande som då ska täcka.. Slitage på däcken, olja.. spolarvätska osv.. OCH värdeminskningen eftersom det blir så mkt mer mil. Så om man räknar lite på det.. efter 10 mil.. då har jag 45kr som ersättning.. det räcker fan inte ens till spolarvätska!!
jag har funderat på detta nu i flera dagar.. så jag släpper det... orkar inte bli irriterad längre.. så jag personligen sitter o väntar (precis som alla andra såklart) på att strejken ska ta slut... för jag ska börja åka kommunalt!  Och skulle det inte passa på jobbet.. ja då får dom se till o fixa fram en bil... som blev lovat från början..  För snart tar min man bilnycklarna! hahahaha... blir duktigt mkt billigare.. tänk.. 6-700 i månaden.. istället för 2000 (denna månaden hade vi dessutom 400 i bensinräkning, det du!!)


Wiggo är tillbaka på dagis.. så sjukt glad han blev av att få träffa sin Kära Joy.. dom leker hela dagarna o är som ler o långhalm.. nya dagiset som dom är på nu när ordinarie är stängt.. fungerar.. men det är inget kul dagis.. är så glad att han inte fick plats där... och nu ska ju hans egna dagis renoveras.. så detä r superfint när dom kommer tillbaka efter sommaren!   =)

Nähä.. ut o jobba med dig Lindha... ta på taxikepsen o ett leeende... nu ska här köras bil!!

PÖÖÖÖSSSSS


Här kommer en bild på min knäppa vattkoppiga son...


Kommentarer
Postat av: Lave

Vilket litet charmtroll! :)Han verkar alltid vara så glad!! :) :)

Jo bensinen är jue inte precis gratis.. :( Var bestämd på jobbet! Säg ifrån! (lättare sakt än gjort i know.)

2008-07-04 @ 17:48:17
Postat av: Tess

Söta söta Wiggo pojken:-)



Ja,det där med bil är dyrt,fråga oss,som har två stora volvos,det e snormkt pengar i bara bensin :-( Har dom lovat bil så får dom väl förkatten stå för det...Minsann;-)





Tack för ditt inlägg i min blogg,I KNOW WHAT YOU ARE FOR ME;-)

2008-07-04 @ 21:13:51
Postat av: ida

Shit, vilken härlig bild!! Ps. du kan ju alltid göra som din man, ta cykeln...;)Ds.

Kram!

2008-07-08 @ 21:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0